Skrivet av: Dolly | november 25, 2010

En bättre dag

Idag har det varit en helt okej dag faktiskt. Fortfarande inget ös med plugget, men jag har lyckats fokusera en del och läst igenom en del texter från Skolverket och finputsat på intervjufrågorna. Långt ifrån godkänt antar jag. Men ändå en liten vinst i det stora.

Igår var jag på PowerYoga, det var så länge sedan sist. Man kan ju undra varför. Jag kände dels att jag inte tränat på länge. Men tänkte att jag kommer inte orka med ett pass där jag själv ska styra. Utan gå på ett lugnt pass där jag kan gå in i mig själv på ett annat sätt. Och det var så skönt. Precis den träningen jag behöver just nu. Inte någon som står och skriker och är superduperöverhurtig. Det skänkte ett lugn (och ansträngda muskler). Idag var det prova-på Qi Gong. Och även om det kan vara skönt med något avslappnande så blev det för lugnt. Men jag kan helt klart tänka mig det som äldre.

Imorgon ska jag försöka komma iväg och klippa mig och färga håret. Jag behöver en slags egoboost. Vem vet. Kanske till och med sola?

EDIT: Jag skickade ett brev till pappa härom dagen. Det hade kommit fram. Jag har inte pratat med honom ännu om det. Men jag tror att han blev glad. Han fick ett halsband med också. Ni som vet vem Lance Armstrong är kan ju göra kopplingen. Det är ingenting han behöver ha på sig. Men som en tanke i alla fall. Sedan fick det lite Vasa-touch. Lejonet från Norden. Skulle ju kunna vara pappa det.

Kommentera

Kategorier

