Skrivet av: Dolly | juni 28, 2011

Smygrasmism

Jag är medlem på ett forum där folk startar alla möjliga trådar. Det mesta handlar om familjegrejer. Men så dyker det upp ämnen som får en att tappa hakan.
”Skulle du kunna dra hem en svart man” (ett one night stand alltså). På riktigt, varför? Var i ligger behovet av att ställa frågan. Till saken hör även att trådstartaren inte skulle ligga med en svart man.
Eller någon som beskriver hur hon och hennes man (och en bebis!) fått utstå blickar och kommentarer om att hon är tillsammans med en svart man och att deras (citat) ”resultat i vagnen” är vidrigt.
Calle Schulman och hans Anitha och deras vackra Penny får också utstå en massa skit. Folk påstår att han inte skulle vara pappa till henne och att Penny inte ler mot Anitha för att hon är mörk. Men herregud.

Man blir ju helt jävla matt. Fy fan. Man hade ju kunnat hoppats att vi hade kommit längre. Bara en sån sak som homosexualitet också. Hur kan man överhuvudtaget neka människor kärlek? Oavsett om det är mellan kvinna-kvinna, man-man eller kvinna-man. Nej, skärpning. Get with the program people!

Responses

  1. Skönt att se att det fortfarande är ordning på dig! BRA SKRIVET!

    Hemskt ledsen att läsa om din pappa! Skickar en kram!

    Råkade hitta min gamla blogg och kollade lite vad som hänt med de som man läste då… Vet inte om du kommer ihåg, kallade mig ”Bionda” och var sambo med ”El Mango”. (Numera min make och far till mina två barn…)

    • Klart jag kommer ihåg dig Bionda!
      Grattis till bröllop och barnen, vad roligt!
      Kul med ett återbesök. Men om det är någon ordning på mig vet jag inte. Jag bloggar väldigt sällan. Men… plötsligt händer det!

      Tack, det är tungt med pappa. Det gick alldeles för snabbt. Särskilt jobbigt är det eftersom vi ska ha barn i december och att han inte får uppleva det. Eller vice versa. Men han är med oss ändå. Övertygad.

      Du funderar inte på att ta upp bloggandet? 🙂


Kommentera

Kategorier

