Skrivet av: Dolly | april 24, 2012

Att gråta sig till sömns är ju också ett sätt

Vi beställde gravsten igår. Den kommer att bli fin. Mamma sa när jag pratade med henne att det först nu man börjar förstå att han inte kommer tillbaka. Jag fick bita mig i läppen.

När jag sedan gick och la mig på kvällen kom det över mig. Han kommer inte tillbaka. Jag lyssnade på Sebastians djupa andetag och suckar. Han fick aldrig träffa sin morfar. Det är upp till oss att försöka berätta vem han var. Men hur ger man ett rättvis bild? Tankarna flög iväg till sjukhuset. Hur han klappade min mage. Hur jag satt bredvid. Kramade hans hand. Och försökte säga hej då.

Innan jag till sist somnade kunde jag nästan känna hans stora kramar. Hans långa starka armar som nästan slukade en. En underbar men svidande känsla. Jag saknar honom så mycket. Och jag tänker, är det först nu det börjar sjunka in?

Kommentera

Kategorier

